جاستین تیمبرلیک، خواننده، آهنگساز و صداپیشه ی معروف آمریکایی می باشد که به سبب درخشش خود در مسابقه ی به دنبال ستاره توانست به شهرت بسیار عظیمی دست پیدا کند. این خواننده و بازیگر معروف که در میان طرفداران خود با نام پادشاه پاپ شناخته می شود، به جهت بازی در فیلم هایی چون شبکه اجتماعی و آلفا داگ، توانسته خودش را علاوه بر عرصه ی خوانندگی در بازیگری نیز ثابت نماید.

از طرفی با توجه به صدای خوبی که تیمبرلیک دارد در بسیاری از انیمیشن های کمپانی هایی چون پیکسار و والت دیزنی به عنوان صداپیشه فعالیت می کند. انیمیشن هایی مانند شرک ۳ و ترول ها را می توان از مهم ترین کارهای وی نام برد. از دیگر فعالیت های مهم جاستین تیمبرلیک می توان به ورزش حرفه ای او پرداخت. او در رشته های اسنوبرد و اسکیت مهارت خاصی دارد. جاستین می گوید تا زمانی که نتواند بخوابد برای خودش آهنگ می خواند.

وی در سال های اخیر شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده است و از طرفداران بسیار زیادی نیز برخوردار شده است، در این مطلب قصد داریم زندگی نامه ی جاستین تیمبرلیک یکی از چهره های سرشناس هالیوودی را با شما دوستان عزیز سایت پرورش افکار به اشتراک بگذاریم. در ادامه با ما همراه باشید که نگاهی کلی به زندگی وی داشته باشیم.

خوانندگی و بازیگری:

آغاز معروفیت تیمبرلیک  با پیوستن به گروه انسینک بود که به شهرت رسید. این گروه در سال ۱۹۹۵ شکل گرفت. اولین آلبوم این گروه ۱۱ میلیون نسخه فروش کرد. از همان جا بود که جاستین روابط با بریتنی اسپرز را شروع کرد و چون اوج معروفیت و محبوبیت بریتنی در همین زمان بود جاستین نیز به واسطه آن معروف شد.در سال ۲۰۰۰ آلبوم «No Strings Attached» را منتشر کردند که این آلبوم با فروش ۲٫۴ میلیون کپی در هفتهٔ اول رکورد پرسرعت ترین فروش یک آلبوم موسیقی را شکست. سومین آلبوم گروه انسینک “Celebrity” نام داشت که از نظر سرعت فروش بعد از آلبوم «No Strings Attached» قرار گرفت. این گروه در سال ۲۰۰۲ منحل شد. بد نیست بدانید گروه انسینک موفق به فروش ۵۰ میلیون نسخه آلبوم شده.

در سال ۲۰۰۲ او اولین آلبوم تک صدایی خودش را روانه بازار کرد که برایش موفقیتهای زیادی به ارمغان آورد و جزء ۲۰۰ آلبوم برتر سال جهان بود . آلبوم justified 3 میلیون نسخه در آمریکاو۷ میلیون نسخه در جهان فروش کرد. این آلبوم موفقیت‌های زیادی را برای او بدست آورد مخصوصا آهنگ‌های «Cry Me a River» و «Rock Your Body». این آلبوم در Billboard ۲۰۰ دوم شد و در هفتهٔ اول ۴۳۹۰۰۰ نسخه از آن فروش رفت.

بعد از انتشار این آلبوم وی روابطی را با کریستینا آغاز کرد و تورهای مشترکی برقرار کردند که این روابط باز هم به معروفیت جاستینانجامید چون آنها مدتی بعد از هم جدا شدند

در اوایل سال ۲۰۰۳ او روابطی با کامرون دیاز آغاز نمود و در سال ۲۰۰۵ در فیلمی به نام ادیسون بازی کرد.او در فیلم‌هایی مانند Edison Force، Alpha Dog، Black Snake Moan، Richard Kelly’s Southland Tales نقش آفرینی کرد. در کارتون شرک ۳ او شخصیت آرتور را دوبله کرداست.

 

در سال ۲۰۰۴ در کنسرتی مشترک با جانت جکسون و در جلوی چشم ۱۰۰ میلیون بیننده جاستین قسمتی از لباس جانت جکسون را پاره نمود و قسمتهایی از بدن جانت نمایان گشت که مورد انتقاد بسیار قرار گرفتند.

البته با این عمل هر دو معروف گشتند اما چون بسیار مورد انتقاد قرار گرفته بودند موجب شد آنها کتبا عذرخواهی نمایند.

در سال ۲۰۰۵ جاستین متوجه غده ایی در گلویش می گردد که با عمل جراحی مشکلش حل می گردد که البته اگر دیرتر می فهمید بسیار برایش گران تمام می شد.

در سپتامبر ۲۰۰۶ آلبوم دوم او Futuresex/Lovesounds  به بازار آمد. این آلبوم در Billboard ۲۰۰ توانست رتبه اول را بدست آورد.

«My Love» که توسط تیمبالند و تی. آی ساخته شده بود رتبه اول Hot ۱۰۰ را کسب کرد.

در سال ۲۰۰۷ جایزه بهترین موزیک ویدئوی شبکه MTV را بدست آورد

در فوریه ۲۰۰۸ تیمبرلیک ۲ جایزه گرمی برای ۲ آهنگ «What Goes Around…Comes Around» و «LoveStoned/I Think She Knows» کسب کرد.

آهنگ «What Goes Around…Comes Around» در Hot ۱۰۰ صدر نشین شد و در اغلب کشورها ازجمله انگلیس، کانادا، نیوزیلند، آلمان و استرالیا جزء Top ۱۰ بود.

 

 

 

 

 

همکاری با خواننده های بزرگ

جاستین تیمبرلیک در طول فعالیت هنری خود با خواننده های بسیار بزرگی همکاری داشته است. در این بین همکاری وی با مدونا و تیمبالند در ترک «۴ دقیقه» با موفقیت بسیاری برای او همراه بود. این قطعه در بیشتر از ۲۰ کشور جهان به عنوان محبوب ترین آهنگ شناخته شد و حتی رکورد دانلودهای غیر قانونی را نیز شکست. در سال ۲۰۱۳ نیز در قطعه «عشق تا حالا حس خوبی نداشته» مایکل جکسون را همراهی کرد.

 

حضور در عرصه سینما

حضور جاستین تیمبرلیک در سینما برای وی چندان موفقیت آمیز نبوده است و صرفا فقط جنبه ی حضور داشته است. با نگاهی کوتاه به سابقه ی بازیگری او در هالیوود می توانیم به فیلم هایی نه چندان با کیفیت برسیم که از نظر فروش نیز به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده اند. با این وجود صداپیشگی او در برخی از انیمیشن های کمپانی والت دیزنی را می توانیم از جمله مهم ترین فعالیت های وی در عرصه ی هالیوود بدانیم.

همچنین او در فیلم های ادیسون با مورگان فریمن، آلفا داگ در کنار امیل هرش، شبکه اجتماعی با جسی آیزنبرگ و معلم بد با کامرون دیاز همکار بود. میلا کونیس، کلینت ایستوود و کیت وینسلت از دیگر بازیگران بزرگی بوده اند که جاستین تیمبرلیک تاکنون در کنار آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

 

زندگی خصوصی جاستین تیمبرلیک

جاستین تیمبرلیک ابتدا در سال ۲۰۰۲ شریک زندگی بریتنی اسپیرز بود، اما رابطه ی آن ها چندان دوام نداشت و پس از مدتی از یکدیگر جدا شدند. پس از آن در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ با کامرون دیاز، بازیگر مشهور هالیوود رابطه داشت که البته رابطه ی این دو نیز با هم سرانجام خوشی نداشت و در نهایت به جدایی شان منجر شد. پس از آن و در سال ۲۰۰۷ با جسیکا بیل، بازیگر آمریکایی آشنا شد و در سال ۲۰۱۲ با وی ازدواج کرد که رابطه ی آن ها تا زمان نوشتن این مقاله دوام داشته است!

 

 

بیوگرافی جاستین تیمبرلیک